جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۱۹۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
برگزاری مسابقه بزرگ عکاسی در دریاچه شهدای خلیج فارس؛

پرواز پرندگان در قاب تصویر عکاسان+ عکس

تجمع صدها پرنده و فراهم شدن جاذبه های بیشتر سیاحتی در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس، شهرداری منطقه 22 را واداشت با مشارکت اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران ، مسابقه بزرگ عکاسی را از این فضای تفریحی گردشگری برگزار کند.

به گزارش شهر روابط عمومی شهرداری منطقه 22، حسین مرادی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: « این مسابقه امروز 26 آذرماه برای اولین بار با حضور عکاسان خبری رسانه های گروهی و با موضوع عکاسی از پرندگان کوچنده دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد و حدود 50 عکاس خبری از رسانه های گروهی در آن شرکت داشتند. از میان عکسهای ارسال شده به آژانس عکس تهران و با تصمیم هیئت داوران، به 6 نفر از عکاسانی که موفق به ثبت بهترین تصویر از پرندگان کوچنده دریاچه شهدای خلیج فارس شده باشند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. »

شهردار منطقه 22 در ادامه با اشاره به اینکه دریاچه شهدای خلیج فارس بعنوان اکوسیستمی جدید در پایتخت، از اواسط پاییز میزبان صدها پرنده کوچنده ی دریایی شده است، افزود: « با توجه به فراهم بودن شرایط زیست مناسب در حوزه دریاچه شهدای خلیج فارس، این فضای تفریحی گردشگری که از بدو بهره برداری مورد استقبال بسیار خوب شهروندان قرار گرفته است، با حضور صدها پرنده کوچنده زیباتر شده است و تعداد و انواع این پرندگان نیز به سرعت در حال افزایش است. این موضوع بعنوان یکی از جاذبه های جدید دریاچه شهدای خلیج فارس، موجب حضور بیش از پیش شهروندان در این فضای گسترده و زیبا شده است. بعقیده برخی کارشناسان این پرندگان زمستانها از اروپای شرقی و شمال سیبری، به ایران سفر می کنند. »







برچسب ها: منطقه 22
نظر شما